بطبيعة الحال
ان تشترى زوجة تاجر الذهب الثوم بالفص
0ان يفخر الرجل بزوجته عاملة السنترال لانها" سماعة"خير.
0ان ينجب المقاول مولودآ ويسميه (عطا ).
0ان تشكوالمراة من زوجها مهندس الصوت بسبب" تردده"
0المرأة عندما تسوق الدلال على زوجها موظف شركة الصوامع تقول له عاملالك محشى حتاكل "صوامعك وراه"
0ان تتصرف زوجة تاجر الاسمنت على راحتها لانه ما "بيشكش"
امثال جدتى
اللى يدور يلاقى
ماحدش بيتعلم ببلاش
اللى يطلع من الراس يسمعه الناس
تحفظ سرك تملك امرك
الجاهل عدو نفسه
امش مع الجو 000لغاية ما تعرف الحقيقة
اللى يتعلم فى صغره يشوف الخير فى كبره
نكتة:
اتنين ترلارلاىواقفين على سطوح عمارة وكانت عربية الحلويات معدية الاولانى قال :انزل هات لنا
التانى نط ومات000والناس اتلمت عليه
بص صاحبه من فوق وقاله
ياغبى قلت لك هاتها مش وزعها.
نكتة تانيه
مره واحد بلدينا دخل الجيش00وهو فى الطابور 00ساله الشاويش : اسمك ايه؟ قال عبد الجبار. ساله :ايه اللى فى ايدك دى؟ قال : بندقيه يافندم .فرد الشاويش :لأ دى عرضك وشرفك يعنى مراتك. وسأل اللى بعده اسمك ايه؟ قال سعد يافندم. وايه اللى انت ماسكها دى؟ قال مرات عبد الجبار يافندم!!!!!!!!!
القافيه تحكم
المحامى يتزوج لكى يتمرن على المرافعة امام حماته!.
الجزمجى يتزوج لكى يجد قالبا جديدا لحياته.!
الجزاريتزوج لذبحها وقت اللزوم.!
الصحفى يتزوجلكى يجد مادة للكتابة فى الحوادث بعد كل خناقه!.
الكهربائى يتزوج علشان حياته تتكهرب ويلاقى حاجة يصلحها!
الخضرى يتزوج لكى يجد من ياكل الخضار البايت بدلا من رميه!
السواق يتزوج لكى يجد احد يفرمله عن حياة الهلس!
الموظف يتزوج لكى يحصل على علاوة زواج مرة واحدة!
=======================
معلش انا عارفه انها حاجات بايخه(وبتكتبيها ليه؟)معلش بواخة بقى!!!!
بس احسن ما ما اكتبش لانى النهاردة متنرفزة شويه(ايه اللى حصل؟ ايه اللى حصل؟ هه هه؟)اتخانقت مع الز........ المدير(عيب كده الناس يقولوا ايه؟)حاضر (واتخانقتى ليه ؟)ابن ولا بلاش ال ايه كان فاكرنى مزوغه امبارح!!! علشان روحت الساعه 10ونص وان انا سبت الشغل كمان ال ايه غضبانه!!!! علشان المروحة البايظة وكل شويه اقولهم هاتوا واحدة جديده ومفيش فايدة المهم انه جى الصبح يصبح بابتسامة صفرا: صبااااح الخيررريادكتورة!!! قال انه عامل فى جمّيله حضرته(ليه )ان انا مشيت من غير اذن وهو ما شطب على.(ده انت مدير عام مش كده!! ) ايوه .المهم لما قلتله ان انا خدت الاذن اليتيم بتاع الشهروده حقى وان اللى مضى الاذن النائب بتاعه ,كاته نايبه(تؤ تؤ تؤ عيب كده عيب)لان جنابه كان فى **** ومش باين له طلوع .المهم قعد يتاسف والله انا مازعلتش ولا حاجه بس قلت ليه تمشى وتسيبى الشغل وكده(عالم تخاف ما تختيشيش فعلا)فعلا(امال ايه اللى مزعلك ما الراجل قعد يتاسف اهوه) ايوه متنرفزة من شلة البصاصين اللى فى العيادة وعلى طول يروحوا يبلغوا المدير لكن الشغل اللى للركب ساعات محدش بيشوفه ولا يسمع عنه حاجه وخصوصآ انى عارفةاللى شافتنى وبلغت جنابه كحسبى الله ونعم الوكيل
إظهار الرسائل ذات التسميات شويه فضفضه ....معلش استحميلونى. إظهار كافة الرسائل
إظهار الرسائل ذات التسميات شويه فضفضه ....معلش استحميلونى. إظهار كافة الرسائل
الأربعاء، مارس 26، 2008
شويه فرفشة بقى00000000000حاوللللللل
الاشتراك في:
الرسائل (Atom)