
كلنا مسافر
هذا ما ورد الى ذهنى
حين ما شفت الصورة دى
وسمعت الاغنية دى
وفعلا كلنا مسافر ومفارق
فى يوم ما
فى ساعة ما
فى طريق ما
مفارق لوطن
مفارق لاهل
مفارق لاصدقاء
مفارق لاحباب حكم الزمن بهذا
مفارق لاولاد وابناء وضى العين كده
لكن خيرنا ماكان مفارق لذنوبه ومعاصيه
وآثامه وصحبة السوء واصدقاء السوء
قبل ما يجى وقت ما ينفع الندم فيه
****************************
**********************************
واسمحوا لى اضع كلمات الاغنيه هنا لمن لا يفهم اللهجة
سكه طويله والبراري قفـــــــــار
والدار تشكي من جفا الـــــــزوار
والليل عتمه والاماني قصـــــــار
يا معين اللي عينه ماتنــــــــــــام
سكه طويله ..
السهل قبه والساحل مطـــــــــــر
والمدينه ناس والمينه خطــــــــر
كتبت لك ديوان نثـــر وشعـــــــر
مافادني خطي ولا فاد الكـــــــلام
يا معين اللي عينه ماتنــــــــــــام
سكه طويله ..
خضروا عودي يبسه النـــــــــدم
والبسوني النور من ثوب الوهـم
ما يجي مني غير طيب وســـــــم
يا ولس وقتي احباب الكتـــــــــام
يا معين اللي عينه ماتنــــــــــــام
سكة طويلة
إظهار الرسائل ذات التسميات وكلنا مسافرين. إظهار كافة الرسائل
إظهار الرسائل ذات التسميات وكلنا مسافرين. إظهار كافة الرسائل
الجمعة، مايو 30، 2008
سكة طويلة...........................
الاشتراك في:
الرسائل (Atom)