الأحد، يونيو 29، 2008

عدت يايوم مولدى





***************
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

(يَوْمَ تَرَى الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ يَسْعَى نُورُهُم بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَبِأَيْمَانِهِم بُشْرَاكُمُ الْيَوْمَ جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا ذَلِكَ هُوالْفَوْزُ الْعَظِيمُ
صدق الله العظيم
(الحديد ايه12).
**
اللهم اجعل في قلبي نورا، وفي سمعي نورا، وفي بصري نورا، وعن يميني نورا، وعن شمالي نورا، ومن
بين يدي نورا، ومن خلفي نورا، ومن فوقي نورا، ومن تحتي نورا، واجعلني نورا، وأعظم لي نورا

***
عدت يايوم مولدى
عدت ياأيها الشقى
الصبا ضاع من يدى
وغزا الشيب مفرقى
ليت يايوم مولدى
كنت يومآ بلا غدِ
ليت انى من الازل
لم اعش هذه الحياة
عشت فيها ولم أزل
جاهلآ انها حياة
**********
لو كنت شمعة
لذبت لكل من يحبني ويعزني ...
لو كنت شمعة ..
لاحترقت خشية وخوفا من الله ....

لو كنت شمعة

لاحترقت كي أضيئ لمن حولي......

لو كنت شمعة ..

لاحترقت شوقاً للقاء كل عزيز وصديق لي...

لو كنت شمعة ..

لاحترقت من اجل كل من احترق ويحترق من اجلي

لو كنت شمعة ..
لاحترقت لأجل إسعاد كل فقير ومسكين

لو كنت شمعة ..

لاحترقت لأرى كل محزون ومهموم في هذه الدنيا ليكون

سعيدا لا يهم اذا كان قريبا او بعيدا(منقول) .

***************

الليلة دى
عيد ميلادى
**********************

استضافة الملف بواسطة مركز الامارات لرفع الصور والملفات


ا


**********************


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


وكل لحظة وانت جميعآ طيبين


ومتشكررررررررررررررة


اووووووووووووووووووووى


لكل من قال كل سنة وانتِ طيبة


سواء فى المدونة او الايميل او الفيس بوك


اوفى سره ................. او فى قلبه


او حتى فى البوتجازززززززززززززز


اسامى.؟؟....ما اريد اذكر اسامى على رأىّ


قيصر الاغنية العربية كما يسمونه معجبيه


كاظم الساهرولاادرى مين كسرى الاغنية العربية


لكل هؤلاء اقول شكرآشكرآآشكرآ شكرآ شكرآ شكرآ


هناك 46 تعليقًا:

(احمد سكر ) يقول...

اسمحيلى اكون اول واحد

يقولك كل سنه وحضرتك طيبه

وعقبال يارب مائه عام تقضينهم طاعه وحبا فى الله

كل سنه وحضرتك طيبه

يا احن القلوب

ياصاحبة القلب الماسى

كل سنه وانتى طيبه

مممممممم

اه صح

فى كيلو ونص برتقال

لزوم عمايل الكيك بئه وبتاع

الو انهم عزاز اوى عليا

فاكراااهم

ايون اللى نسيتيهم على باب المدونه امبارح


كل سنه وحضرتك طيبه يا اختى الجميله


اخيكى

احمد سكر

كاتب مصري يقول...

مستحيل نقول ونجرح
يا سيدتي الحياة أيام تذوب كما تذوب الشمعة فلنعش وقتنا كما تعيشه الشمعة..حتى يحترق العمر..
سيدتي الفاضلة كل الود لك ولأسلوبك وكلامك الجميل وكل عام وانت طيبة.. ده أولا
أما ثانيا بأه فبقولك شكرا شكرا ألف شكر على زيارتك للمدونة وتعليقاتك الي فرحتني جدا جدا جدا
في انتظارك دوما ومتظوليش علينا..
تحيتي

أسير حبيبتي يقول...

السلام عليكم
كل سنه و انتي طيبه يا نورا
و يارب السنه الجايه تكون احلى
من اللي فاتت

و بالمناسبه الحلوة دي
انا مررتلك تاج
ابقي ادخلي على مدونتي آخر بوست

كل سنه و انتي بخير و صحه و سلامه
عدنان

انا هو انا يقول...

كل سنة وانت طيبة

Wael يقول...

_|_|_|_|_* *
_________|__* *
____________|_*
______________|__*
_________________|

كل سنة وحضرتك طيبه يا دوكتور
تورتة اهى ولو انها مش قد المقام
ومش هتنازل عن البيبس والجاتوه

مدحت محمد يقول...

كل سنةوانتى طيبة

وعيد ميلاد سعيد يارب

وعقبال ميت سنة

ANGEL يقول...


عزيزتي
أسمع صرير قلمك حين تكتبين ..!

فإحساسك يصل إلينا قبل وصول السطور

ولكن دعيني أقول لكي ...

كل سنة وأنتي طيبة وعقبال مليون سنة
في خير وسعادة وربنا يحققلك كل ما يتمناه قلبك وكل ما يرضاه الله لكي

أنا وصلت لمدونتك الجميلة عن طريق أخي الغالي عدنان

تقبلي مروري المتواضع

Angel Love

ghoneem يقول...

السلام عليكم

كل سنة وانت طيبة

بس مفاجأة جامدة جداً اني أنا كمان من نفس تاريخ ميلاد حضرتك

متهيألي صدفة جميلة بجد وسعيد جداااااااااااااا
وكل سنة وانا طيب أنا كمان

كلمات حضرتك جميلة وبجد بوست متميز

أخبارك حضرتك ايه ؟؟يارب تكوني بخير ان شاء الله

ربنا يكرمك ويرزقك خيري الدنيا والاخرة ان شاء الله

تحياتي

بالتوفيق................

أنا من كنت محتاجاً يقول...

كل سنة وحضرتك طيبة
وكل عام وأنت إلى الله أقرب ولعى طاعته أدوم
وعقبال 46542343 سنة قادمة إن شاء الله

محمد يقول...

يؤسفني اني اكون متاخر كده

كل سنة وحضرتك طيبة وبالف صحة وسعادة يااجمل واطيب قلب

يارب دايما تسعدها وتهنيها

كل سنة وانت الي الله اقرب وعلي طاعته ادوم

على الزيبق يقول...

الدعوة لحظر الحزب الوطنى

لماذا لا نقوم بعمل حملة قومية من أجل حظر وحل ما يسمى بالحزب الوطنى
ولماذا لا نقوم برفع دعوى قضائية امام المحاكم المختصة
نتهم فيها الحزب الوطنى بأنه حزب يهدد الدستور ويعطل الدستور
وبأنه حزب يزور ارادة الشعب ويستغل ما لديه من سلطات ونفوذ من أجل البقاء فى الحكم لأجل غير مسمى


قد يقول قائل من الصعب أو من المستحيل أن يحدث هذا الأمر ومن المستحيل أن ننجح فى حظر الحزب الوطنى
وانا غرضى ليس حظر الحزب كأجراء قانونى .. وإن كان هذا ممكن .. ولكن غرضى هو مهاجمة هذا الحزب الفاسد الفاشى الفاشل المزور
مهاجمته قضائياً وشعبياً وإعلامياً
فلنتخيل سوياً هذا الخبر على صدر صفحات الجرائد وفى مقدمة النشرات الأخبارية
قوى حزبية وشعبية واعضاء معارضين بمجلس الشعب المصرى
يطالبون بحظر الحزب الوطنى الحاكم ومحاكمة اعضائه

ان مثل هذا الخبر كفيل بزلزلة عروش وقصور
هذا الخبر فقط يستطيع أن يفكك أوصال السادة اعضاء هذا الحزب وقياداته

اتمنى أن نناقش هذه الفكرة وأن نبحث فى سبل تحقيقها
والباب مفتوح لتقديم مقترحات وأفكار أخرى من أجل أنجاح هذه الفكرة
ومعاً من أجل حظر الحزب الوطنى ( الديمقراطى

الفارس الملثم يقول...

كل سنه وانتي طيبه يا دكتوره , معلش بقي عشان التاخير ...

بس اوعي تكونوا طفيتوا الشمع وكلتوا التورته من غيري مممممممممم

ان شاء الله تكون سنه اجمل واكثر سعاده في عمرك يا دكتوره ...

تحياتي وتقديري
محمد

لاجئ الى متى يقول...

كالعادة متأخر لكن هالمرة جدا
اسف
هون عنا بفلسطين بيحكو
كل تأخير فيه خير

كل سنة وانت متألقة
كل سنة وانت بخير
ان شاء الله السنة الجاية بيكون الخير
وبتغيري اسم المدونة
وبتصير
حالنا كدة مية مية

كوني بخير

norahaty يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أ.احمد سكر
وانت بخير وصحة وعافية انت واولادك وام الاولاد والوالدين وكل من هو عزيز عندك
وده كتير على كل الكلام الحلو ده انا ماعملت حاجة الا الواجب يعملهااى انسان لاى انسان اخر فى ظرف مماثل.
مرة تانية ومرات لاتحزن(الحزن غير صحى على الاطلاق)اولادك وبيتك وابويك محتاجينك.
وتسلم من كل شر.

norahaty يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
كاتب مصرى
طيب انا ممكن اقول ايه بعد كل الكلام الحلو ده الا شكرآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآ
ولك مثله وجعله الله فى ميزان حسناتك
وادام الله علينا جميعآ رضاه ونعمه ظاهرة وباطنة.
تشكراتى

norahaty يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اسير حبيبته
حررالله اسرانا جميعآ
وانت طيب ياعدنان,ومتشكرين على التاج ولكن وكما قلت لك استأذنك فى الاحتفاظ به لمدة حتى انتهى من بعض المشاغل وارد عليه هو (والاخوات الثلاثة له المحفوظين فى الخزينة الحديدة)
ومرة تانيه متشكرة
ياعدنان.

norahaty يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا هو انا
شكرآ

norahaty يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
wael
وانت طيب يابروفسير
ويارب يخليك لنا يارب
ونقولك برضه مبروك على النجاح
قريبآان شاء الله.وما تخافش حابعت لك التورتةوالبيبسى على اللنك بتاعة المدونة
ومرة تانية والف مرة شكرآآآآآآآ
يابروفسيييييييييييييييييييييير.

norahaty يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مدحت محمد
وانت طيب وبصحة
وعافية ان شاء الله
وتشكراتى.

norahaty يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Angel
الله يخليكِ ويبارك فيكِ وده كتير والله علىّ
ومش عارفة اشكر عدنان ازاى ان عرفنا بك وعرفكِ بنا,فجزاه الله عنا كل الخير.
وارجو دوام الزيارة والمحبة فى الله تعالى
وتشكراتى

norahaty يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ghoneem
اهلا بك يازميل المهنة الجديد
وفعلا هى صدفةجميلة نكون من مواليد نفس اليوم والشهر(اه لو كان نفس السنة كمان ياغنيم!!!!!!لكن ليس كل ما يطلبه المرء يناله مش قالوا كده فى الاشعار الجميلة اللى ببتحبها انت.
المهم ما تاخدنى فى دوكة واحذرك بشدة (تاخد التورتية دى كمان معاك وانت ماشى !!!واخدلى بالك انت!!!9
الف شكر لك ولكلماتك الطيبة يادكتور احمد ووفقك الله لما يحب هواولا وتحب انت ثانيآ.
وتقبل تشكراتى.

norahaty يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انت من كنت محتاجآ
واغناك الله من فضله
وانت بصحة وعافية ونجاح وتوفيق ان شاء الله .
لكن ممكن اسأل ياحكيم المدونات
لماذا 46542343؟

مش قادر تخليها 46542344!!!
بحبحها على رأى عباس فارس فى فيلم نجيب الريحانى.
وتقبل تشكراتى.

norahaty يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
محمد
ياشمندينا الكبير
وما كبير الا الله
سبحانه وتعالى
وكل سنة وانت طيب يارب
ناجح وفرحان كده على طول
يارب يارب يارب يارب يارب
ولك تشكراتى.

norahaty يقول...

على الزيبق
يقضى الله امرآكان مفعولا
ان شاء لله العلىّ القدير

norahaty يقول...

السلا
الفارس الملثم
اضطررنا الى اطفاء الشمع يامحمد
يابتاع الليل واخره انت,لكن نصيبك فى التورتة فى الحفظ والصون لما نقطعها ....امتى؟بعدين....بعدين يامحمد....ب..ع...د...ي....ن
ربنا يديم علينا رضاه وستره يارب
اللهم امين يارب العالمين.

norahaty يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
لاجىء الى متى
ان تصل متاخرآ خير من ان تصل ابدآ
وايضآ احنا معطيناك العذر فى اى تاخير
نظرآ لظروف الحواجز والاغلاقات والتعسف الصهيونى والعدوان المستمر.عندنا فى مصر نفس المثل الشعبى يقول (كل تأخيرة وفيها خيرة)وهذا يثبت اننا شعب واحد لكن السياسة والحكام هم من يفرقونا.
وتشكرات كثيرات على التمنيات الطيبة
ولك مثلها يصلح الله لكم حالكم كله هو القادر على كل شىء ولا قادر الا اياه.
وتشكرات كثيرات.

ADAM يقول...

كل سنة وأنت ِ طيبة

أيتها العزيزة الطيبة

أيتها النشيطة المبدعة

وأهديك ِ أغنية وردة

بودعك

اسمعيها جيدا وقولي لي رأيكِ

تحياتي

ومرة أخرى

كل سنة وأنت طيبة



آدم

norahaty يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ادم
تشكرات افندم للكلام الجميل هذا وارجو ان اكون ن مستحقيه
لكن
لماذا اغنية ورده بودعك؟هل انت مسافر الى جهة ما؟
نرجو لك التوفيق والنجاح فى كل مكان
واى زمان مع طاعة ربك والتزام تعاليمه واتباع سنة رسوله صلى لله عليه وسلم

Blue Nile يقول...

كل سنة وانتي طيبة وعقبال 100 سنة
معلش اتاخرت عليكي
(بس الكام ده:))
انتي قولتيلي هتقولي بيني وبينك

Hu-man يقول...

حظي كويس ...عشان أعدي في الوقت ده ...وأقولك كل سنه وانتي طيبه

norahaty يقول...

السلام علكم ورحمة الله وبركاته
blue nile
وانتِ طيبة وبصحة وعافية
ونعم اقول لك السنة الكام فى عمرى
وشوشوشوشوشوشوشوشوشوشوووشوشوة
هل عرفتى الان!!
هذا سر لا تنشريه
وتحياتى للمرور
والتعليق
ياطبيبة

norahaty يقول...

لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
hu-man
بل انا الاسعد حظآ بوجودك اليوم هنا
فقد مضت مدة طويلة منذ رأينا لك جديدآفى مدونتك او ردآ عما كتبه الزملاء لك او حتى تعليقآ فى مدونات اخرى
ولكن وهذا هو المهم انت هنا اليوم وهذا يكفى فيامرحبا يامرحبا
وتشكراتى لحضوركم الكريم

Lady E يقول...

Happy birth day to you
Happy birth day to you
Happy birth day to dr:nora
Happy birth day to you

كل سنة وانتي طيبة وبكل خير وصحة وسلامة
وكل سنة وانتي الى الله اقرب وعلى طاعته ادوم
وانا سعيدة جدا اني اتعرفت على مدونتك الجميلة
وكمان ان اول رد ليا فيها يكون في بوست عيد ميلادك

norahaty يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Lady E
THANK Y V MUCH
THANK YOU VERY MUCH
THANK YOU VERY MUCH
THANK YOU VERY MUCH
طبعآ احنامشح نقدر نغلبك فى العنجليزى ياMiss
بس الحمد لله لسه فاكرين شوية
حاجات زى سانك يو دى اهى بتنفع
ويارب عقبال ما نبرك لك على النجاح السنة دى وكل سنة ان شاء الله
وتقبلى تشكراتى واحتراماتى

مجداوية يقول...

السلام عليكم

كل عام وأنت من الله أقرب وكل يوم يكون طاعة وحب فى الله منا لك ومنك لنا

امتنانى لك أختى الحبيبة لسؤالك عنى أدام الله الود بيننا وجمعنا دائما على حبه وطاعته
ولتبدأى أول يوم من عامك الجديد وعمرك السعيد ان شاء الله بالانضمام لهذه الحملة الكريمة

وأعلم أنك سباقة للخير





حبا فى رسول الله

نجتمع دائما معا لنطبق منهجه صلى الله عليه وسلم فى كافة أمور الدين والدنيا فنكن بإذن الله خير أمة أخرجت للناس كما وصف الله أمة خير الأنام فهل نكون خير أمة ؟؟
هل نلبى الدعوة لنجمع جهودنا ونصطف معا كالبنيان المرصوص و نشد بعضنا بعضا كلٌ فى مجاله بفكرة أو نصيحة أو مساهمة فعلية

هل نثبت حبنا لرسول الله فعلا لا قولا ؟؟

فالحب أفعال لا أقوال

هلموا معا نجتمع ونتفاعل ونصلح من شأننا كله

حباُ فى رسول الله

http://www.7obnferasolallah.blogspot.com

http://www.facebook.com/group.php?gid=18625528460


http://la3lahakhier-2.blogspot.com/


ساهم معنا ولو بوضع إعلان الحملة فى مدونتك

غير معرف يقول...

كل يوم ميلاد وانتي بخير
ويارب دايمن تبقي حياتك ملئيه بالتفائل والسعاده
سلام

منار يقول...

ياااااااااااااااااه

دا انا متأخرة اوووووووووووى


بس معلش اعوضها ان شاء الله فى عيد ميلاد حضرتك اللى جاى وأكون اول اللى قايليين"كل سنة وحضرتك وكل أعضاء مدونتك بألف خير وسلام"

سمو الأميرة سارة يقول...

يلا حالا بالم حيوا ابووووو الفصااااااااااد كان عيد ميلاده من تلات ايام بس النت كان فاصل عندى :(

كل سنة وانتى زى ما انتى نور فى حياة كل حد شايف الدنيا ضلمة اوى

كل سنة وانتى انسانة مختلفة ومتميزة

كل سنة وانتى قريبة لربنا

كل سنة وانا بحبك رغم انى ماعرفكيش كويس لكن ربنا العالم بحبك قد ايه

ااااااااسفة بجد ع التأخير بس والله النت بتاعى ليمتد والاتنين جيجا خلصوا وقعدت الطم من يوم 28 ليوم 1 فى الشهر الجديد

norahaty يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مجداوية
وكل لحظة وانت فى اتم صحة واكمل عافية وعلى طاعة الله اقدر والى رضاه اقدر.
وبعد:
رسول الله صلى الله عليه وسلم (والله قبل الناس علىّ شهيد)فى قلبى ولسانى وفكرى دائمآ وابدآ ومع تحياتى وتقديرى لمجهودكم الكريم لنصرته صلى الله عليه وسلم ولكنى اختلف معكم فى ذلك فلا اريد وضع اسمه فقط وانشغل بقراءة البوست او سماع موسيقى بالمدونة اومشاهدة مقطع من يوتيوب والا كنت كمن يفتح الراديوعلى محطة القرآن الكريم(ليستبارك به)وهو عنه لاهى او كما فى حفلات الزفاف الان يضعون المصحف الشريف فى اول الفرح والكل عنه لاهى(بأشياء اخرى)او يضعه فى سيارته ويفتح الراديو على الاغانى الاخرى ..
اختى الكريمة عزيز على الا اجيبك الى طلبك ولكن قلبى لا (يرتاح )لعمل هذا
ارجو الا يغضبك هذا منى ولكنى ما تعودت الا على الصدق معك.
وتشكراتى للمرور والتعليق.

norahaty يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
غير معرف
شكر الله ذلك

norahaty يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
منار
ولالالالالالالالالالالالالالا
يهمك المهم انكِ اتيتِ
وهذا هو المهم ولا مهم غيره
وكل لحظة وانت بالف خير وعافية .
تشششششششششششششششششششششششششكراتى.

norahaty يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
سمو الاميرة ساروووووووة عندنا
يامرحبا يامرحبا يامرحبا
وكمان جايبنا لنا ابو الفصاد معاك
ياأهلآ بك وبضيوفك وهدياك الجميلة
(وبعدين انا بحبك ما تخلينيش اكرهك ..!قصدى ما تجبيش سيرة انفصال ولا فصل النت ولا قطع النور ولا بوظان الروتر رررررررررررررررررررربنا يخليكِ اصل كل الحاجات دى بتحصل لىّ اول ما حد يجيب السيرة دى ,,تقليش بتلكك.
وكل لحظة وانت بألف خير وعافية وصحة يارب.
تشكراتى ساوررررررررررررة

وفاء بركات يقول...

السلام عليكم
كل سنه وانت طيبه وبصحه وعافيه
كل سنه وانتي مأديه فرض ربنا ونفسك صافيه
كل سنه وكل يوم وكل ساعه وعلي طول
فرحانه ومطمنه وراضي عنك ربنا
كل ثانيه وأنتي بتضفي لينا معلومه جديده أوبسمه يسعدك ربنا زي مبتسعدينا
من قلبي بقولك رب يخليكي لينا يانورا
تنورينا وتسعدينا وقلبك الفله مأوي لينا
سمحيني إن التهنئه متأخره
كل سنــ’ وانت طيبــه

norahaty يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أ.وفاءبركات
ياخبر ياأستاذة!!! اسعدتى قلبى.. يارب يسعد قلبك كما اسعدتنى ويتم عليك نعمه ظاهرة وباطنه ويرزقك الصحة والعفو والعافية
اللهم امين اللهم امين اللهم امين يارب العالمين
مرة تانية الف شكر انكِجيتى وقرأتِ وكتبت التعليق كمان....الله.
كل لحظة وانت فى احسن حال ان شاء الله
وتسلملى يارب

بنات صاحبة الجلالة يقول...

حبيتي الغالية عليا اوي اوي وحشتني جدا يادكتورة كل سنة وانتي بالف صحة وسلامة واسفة اني اتاخرت عن تهنئتك بيوم ميلادك والله فعلا في الاجازة دي كلها ماعدتش غير مرتين علي النت بعت فيهم شغل وهوبا مشيت في السريع بس اديني رجعت اهه فين نصيبي بقي في التورتة مليش دعوة واااااااااء عايزة كمان فانتا تفاح مليش دعوة كل سنة وانتي دايما بخير وعلي طاعه الرحمن يارب

لكي خالص حبي

اختك ريمو

norahaty يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بنات وملكات صاحبة الجلالة
كل لحظةوانت طيبين يارب ومعلش انا لسه شايفه الكومنت بتاعك النهاردة مافيناش من زعل اوكى؟
ومعلش ياريمو ملحوقة السنةالجاية ان شاء الله حاخليلك حته من التورتة بس ابقى فكرينى لانى بنسى على طول.
يارب ما اتحم منكن ابدآ
وتسلمولى يارب.