الأربعاء، أبريل 16، 2008

طلباتك اوامر>>>>>>


* قصيدة لا تدخلى..............شعر نزار قبانى *
* غناء فايزة احمد*


لا تدخلى لا ..وسددت فى وجهى الطريق بمرفقيك


وزعمت ان الرفاق اتوا اليك


اهم الرفاق اتوا اليك ؟ام ان سيدة لديك؟


تحتل بعدى ساعديك وصرخت محتدمآ"قفى


والريح تمضغ معطفى لا تعتذر ابدآ..ولا تتاسف


انا لست اسفة عليك ,لكن على قلبى الوفى


قلبى الذى لم تعرفه


يامن على جسر الدموع تركتنى انا لست ابكى منك ..بل ابكى عليك


ماذا لو انك يارفيق قد اخبرتنى أنى انتهى امرى لديك


فجميع ما وشوشتى ايام كنت تحبنى


قد بعته فى لحظتين ...وبعتنى


لا تعتذر00 فخطوط احمرها تصيح بوجنتيك


ورباطك المذعور يفضح ما لديك..ومن لديك


يامن وقفت دمى عليك وذللتنى ..ودعوت سيدة لديك


.ونسيتنى..من بعد ان كنت الضياء بناظريك


انى اراها بجوار الموقد فى الركن ..ذات المقعد


اخذت هنالك مقعدى واراك تمنحها يدآ مثلوجآذات اليد


ستردد القصص الذى اسمعتنىولسوف تخبرها بما اخبرتنى


وسترفع الكأس الذى جرعتنى كأسآ بها...سممتنى


حتى اذا عادت اليك نشوى بموعده الهنى


اخبرتها ان الرفاق اتوا اليك


هناك تعليقان (2):

الفارس الملثم يقول...

صعبة اوي كلمات القصيدة دي , انا اول مرة اسمعها , مافيش اصعب من غدر المشاعر..

تسلم ايدك يا دكتورة

Unknown يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
محمد**
الفارس الملثم
بصحيح اول مره تسمعها!!!؟ ده كده يبقى لنا السبق ان احنا قلنا لك حاجه ما سمعتها قبلآ.
المهم هى بتاعة نزار قبانى وغنتها فايزة احمد واللحن اعتقد محمد سلطان
وشوف الثلاثى ده ممكن يعمل ايه بقى؟بس للاسف ما بتتذاع كتييير لان فايزة احمد الله يرحمها ما كان لها بخت مع الاعلام وهى عايشة اشحال بعد ما ماتت؟
الله يرحمنا ويرحمها ويرحم الناس جميعآ

norahaty
نسيت اسألك انت اساسآ بتحب فايزة احمد؟؟