السبت، أبريل 19، 2008

ومن يقنط من رحمة ربه.................


بسم الله الرحمن الرحيم




صدق الله العظيم
سورة الحجر(56)


تفسير ابن كثير:


فَأَجَابَهُمْ بِأَنَّهُ لَيْسَ يَقْنَط وَلَكِنْ يَرْجُو مِنْ اللَّه الْوَلَد وَإِنْ كَانَ قَدْ كَبِرَ وَأَسَنَّتْ اِمْرَأَته فَإِنَّهُ يَعْلَم مِنْ قُدْرَة اللَّه وَرَحْمَته مَا هُوَ أَبْلَغ مِنْ ذَلِكَ .

هناك 5 تعليقات:

ابناء صاحبة الجلالة يقول...

والعياذ بالله من القنوط من رحمة الله

الواحد بالعكس كل مايمر بازمة عصبية يقول الحمد لله يقولها في الضراء اكثر من السراء دا ابتلاء من ربنا والحمد لله

انتي بجد مشاء الله عليكي بتطرحي موضوعات في كل المجالات

جعله الله في ميزان حسناتك اللهم امين

norahaty يقول...

السلام عليكم ورحمة الله
بنات صاحبة الجلالة**
ازيكوا يابنات فينكوا من زمان؟
كده كام بوست وما حد شافكوا على العموم عذركم مقبول مهما كان
فالمثل بيقول
حبيبك يبلع لك الزلط
زلط ايه ؟ده كده هم اللى حيزعلوا منك بصحيح
المهم وحشتونى ويارب كلامى يفضل يعجبكوا على طول
وتسلموا للمرور
norahay

أنا من كنت محتاجاً يقول...

فعلاً والله أنا كنت محتاج التذكرة دي النهاردة بالذات .... شكراً ..


وانا آسف عشان مش متابع البوستات القديمة ... أنتي ما شاء الله نشيطة جداًفي الكتابة

norahaty يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا من كنت محتاجآ**
واغناك الله من فضله
انا لو كنت عندى المذاكرة اللى عندك(زى ما كنت زمان) ما كنت فضيت ولا ثانية.
عارف انا كتير باحمد ربنا ان الكومبيوتر والنت والدش ما كانوا على ايامى والا انا متاكدة ان النتيجه ما كانت حتبقى فى صالحى وكان زمانى لسه فى تالته ابتدائى ههههههه
شد حيلك وانجح وخلص الكليه وانت وباختك :
لاما فضيت علشان تحط بوستات زىّ
لاما برضه ما فضيت وفضلت مشغول بالسعى فى طلب العلم والرزق
وربنا يهدى الجميع للخير كله
وتمنياتى بالنجاح ان شاء الله
norahaty

غير معرف يقول...

~..........................................